Bezoek de Ech Wel Web Winkel Klik Hier

Het is een mooie zondagochtend. Kerkbezoek zou een mogelijkheid zijn. Het is het zonovergoten terras van Hotel New York geworden. In de kerk hadden we waarschijnlijk niet naar een vrije plaats hoeven zoeken. Hier wel. Vijf lege stoelen hebben we nodig. Door een snelle actie van mijn vrouw belanden we aan een mooi tafeltje met uitzicht op de Maas. “Koffie graag, met appeltaart. Ja ook slagroom, heerlijk.” Met een stel vrienden beginnen we aan een gezellige dag in Rotterdam. Ondanks de drukte wordt de koffie vrij snel geserveerd. De taartpunten laten echter op zich wachten. Na een paar minuten neem ik toch maar een slokje van mijn koffie, anders wordt hij koud. Ik zie de vrienden twijfelen. Wachten op de taart of ook maar een slokje nemen. Iedereen kiest voor het laatste. Mijn vrouw schiet een ober aan. “Wij hadden nog gebak besteld, komt dat nog?” De vriendelijke jongeman glimlacht en belooft er achteraan te zullen gaan. Als iedereen de koffie op heeft, worden de punten geserveerd. Ik kan het niet laten en vraag de ober (een vriendelijke student), hoe dat nu moet, want de koffie is al op. De jongen maakt de indruk, dat hij mijn vraag niet begrijpt. Wij hadden tenslotte koffie en appeltaart besteld en die hebben wij nu toch gekregen? Ik leg hem uit dat ik de koffie en taart graag tegelijk wil nuttigen en dat ik het dus vervelend vind, dat de taart pas geserveerd wordt als de koffie al op is. De jongeman vertelt dat het drukker is dan normaal en dat het heel gebruikelijk is in de horeca dat eerst de koffie geserveerd wordt en daarna pas de taart. Als we willen afrekenen, gaat de jongeman ineens ingewikkeld zoeken in zijn portemonnee. Of wij nog een momentje hebben? Hij moet naar binnen voor het wisselgeld. Laat maar zitten, is onze reactie.

Ik ben niet zo’n frequente bezoeker van horecagelegenheden, maar hoe komt het toch dat dit niet mijn eerste ervaring is met een stuntelstudent die mijn irritatieknopje weet te raken? Mijn vrienden adviseren mij om mij niet zo druk te maken. Natuurlijk hebben ze gelijk. Ik heb ook een advies. Aan u. Het terras van Hotel New York in Rotterdam is een echte aanrader. Ga daar zeker eens een kopje koffie drinken. De appelpunten zijn heerlijk. Maar wil je echt genieten, bestel dan eerst de punt en als deze geserveerd is, de koffie.

Contact

Neem gerust contact met ons op. Bij voorkeur via het contactformulier.

Onze gegevens:

Echwel
Postbus 5162, 3008 AD Rotterdam

BTW nummer nl13438756B03
KvK nummer 61787833